fredag 5 juli 2013

Västkustsemester del två


Strax efter lunch igår lämnade jag ett nystädat skrivbord och mötte upp tjejerna utanför arbetet. Semester!!!
Bilen styrde tillbaka till västkusten och stugan i närheten av Mollösund som min kära svärmor har hyrt ett par veckor. Förra helgen anslöt vi till ett gäng släktingar till J och denna helgen ansluter vi till gamla goda vänner till J och svärmor.


Och vår ankomst firades minsann med pompa och ståt med inte mindre än champagne. Och därmed blev veckans sneda vinglas i motljus - champagne i motljus...

Vädret lämnar precis som förra veckoslutet lite mer att önska men man får göra det bästa av situationen. Man kan till exempel använda sig av paraply över grillen och äta inomhus, vilket vi gjorde och när det började skymma kan man ju faktiskt krypa upp i soffan och titta ut på havet inifrån!






I morse valde lilla fröken att vakna klockan sex vilket i sin tur innebar en tidig morgon för mig. Vad gör man inte för sin gravida fru ;-)

Vi hann avverka både Lotta på Bråkmakargatan och en del av Saltkråkan under en filt framför TV:n, V och jag, innan övriga huset började vakna till liv och jag kunde bege mig ut på morgonpromenad.

Jag, ett stormigt hav och massor av klippor med Runkeeper igång och bästa promenadlista på Spotify! Det, det är livet det!

Stormigt men härligt!






4,18 km och en liten titt runt stugan!






















Efter en liten tur med bilen i omgivningarna sitter jag nu och blickar ut över havet inifrån stugans kö. Jag känner att "skrivlusten" kommer över mig. Det är inte omöjligt att det blir ett ord eller två nerpräntat idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...