fredag 12 juli 2013

Utmaningarnas utmaning

Finns det något bland allt det söta här i världen som jag är lite mer, eller ganska mycket mer svag för, än något annat så är det glass. G.L.A.S.S. I alla former. Om någon hade sagt att jag för resten av livet var tvungen att välja mellan exempelvis godis och glass så hade jag lätt valt glass! Glass, glass, glass. Riktigt krämig glass. Gärna med alla möjliga ovanliga smaker. Gärna Häagen-Dazs eller Ben & Jerrys.

Idag är dag två på mitt projekt. Dag två jag tänker lite extra. Dag två av diet.
Idag åkte jag och familjen till Söderköping och Smultronstället. Och för er som inte känner till det stället så kan jag ge er ett par smakprov från menyn. För det är en meny, det är nämligen en glassrestaurang.

 
 


 
Glassarna är stora som hus och helt klart värda sitt pris. Idag beställde hon som i vanliga fall inte kallar sorbet för glass just sorbet. Detta var utmaningarnas utmaning för mig. Och jag klarade det!
 
Victorias "Bubbliga Bengt"

Min "Limone" med jordgubbs-
och annanassorbet

Patriks skapelse - "Mary Poppins"
Polka, polka och polka.
Min favorit egentligen.
Gissa om jag suktade...

Och så avslutade vi dagen med ett besök på badet i Söderköping innan vi åkte hemåt.
Klarade jag detta klarar jag allt. Vi planerar att åka tillbaka i augusti och då ska jag unna mig en glass - en av de mindre varianterna!

Imorgon är en ny dag och nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...