lördag 27 juli 2013

Om det sneda vinglaset i motljus

 
Ska jag vara ärlig så vet jag inte alls hur det började.
När började jag ta sneda foton?
Jag tror att det kan ha med en viss telefon med ett äpple på att göra.
Jag har läst all sköns bildkompositionskurser genom åren.
Jag vet att horisonten ska vara rak hur snett motivet än är och så vidare.
Men så plötsligt började jag tydligen ta sneda foton.
Och när en kollega började uppmärksamma mig på det på FB så följde många efter.
Jag kallade det konst.
 
Det är inte bara vinglasen som fotograferas på snedden, även personer och andra motiv.
Men vinglasen har enligt vissa dominerat.
Det gick till och med så långt att jag var tvungen att göra en statistisk undersökning kring hur många procent av mina bilder på Instagram som var just vinglasbilder.
Men jag kunde lugna mina kollegor som oroade sig för min lever.
Det var inga farliga procentsatser vi kom upp i.
I alla fall när det gäller antalet foton med vinglas...
Jag tror helt enkelt bara de var avis på mina trevlig AW:s.
Men de är så välkomna att följa med så.
 
Ett av de foton jag är mest nöjd med av alla de sneda jag har tagit är det ovan.
Nä nu ljög jag.
Inte ett av dem.
DET av alla de foton jag har tagit på snedden som jag är mest nöjd med är det ovan.
Det togs spontant som så många andra.
På en AW med kollegorna en solig men blåsig eftermiddag på NewYork Ledgends.
Och håll med om att det är tjusigt.
 
Skål vänner och varsågoda.
Testa gärna på att göra en Cornelia.
Jo det kallas så numera i vissa kretsar.
Att ta ett foto på snedden!

1 kommentar:

  1. Haha, ja jag gillar också att snea till det ibland men mer som undantag. Ser jag ett snett kort så tänker man ju dig numer. Det har ju blivit ditt signum.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...