söndag 28 juli 2013

Om alla dessa människor omkring mig...



Jag njuter i fulla drag av semestern. Den kommer att gå till historien som en av de mer aktiva semestrarna. Så många möten så många platser. Så mycket härliga händelser och så mycket spontanitet.

Som i fredags när jag bestämt med J´s moster Ann att vi skulle åka ut och bada. Min lilla familj, Ann och hennes man och deras barnbarn. J´s kusinbarn och V´s sysslingar alltså.
Fredag morgon vaknar jag av en rejäl åsksmäll och hällregn. Då hade vi kunnat ställa in. Men nej - istället kom Ann och ungarna hit. Det blev lek i V´s rum och picnicken som skulle ätits på stranden åts istället lika bra vid köksbordet och när maten var uppäten hade det spruckit upp.



Vi tog bilarna och drog och fick världens härligaste eftermiddag vid Strandbaden.

Anns farligt goda bullar slank ner...

Igår hade jag så bestämt att träffa Stina. Äntligen. Stina min gamla vän från Karlskrona som numera bor i Motala och som jag träffat skamligt få gånger sedan jag flyttade hit. Planen var stranden men inte heller denna gång visade sig vädret från sin bästa sida... Men då går det ju lika bra att ta en kaffe i lägenheten och så fick lilla V öva lite på att vara storasyster till Stinas snart sex månader gamla Oliwer. Hon klarade det galant :-)


Och när lille O sov passade även jag på att öva. Stina fick ta över ansavaret att leka med V. Vilket hon klarade galant.



Jag är mer osäker på min egen prestation som småbarnsmor. Kände mig lite lätt ringrostig och ropade ängsligt dit Stina så fort lillen gav minsta pip ifrån sig... Jag får komma och öva snart igen tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...