torsdag 27 juni 2013

Runkeeper & jag

Alla som någonsin träffat mig ens bara för en liten stund har antagligen upptäckt min stora passion för ordning och reda.
Om man håller sig kvar lite längre i min närvaro kan det hända att det kommer upp att jag gillar excel, statistik och mätbara resultat.
Och det är här Runkeeper kommer in i bilden.
Runkeeper-appen i min mobil håller koll på hur långt jag powerwalkar eller såsmåningom inom kort springer. Den håller koll på var jag springer och i vilken fart samt hur backigt det är som ni kan se här intill.
Den har även det goda omdömet att skapa en fin liten karta och märka ut färdvägen som jag redan visat.


Jag lyckas bara hitta fler och fler fina funktioner i denna app. Som att den berättar vilken som var den snabbaste resptektive den långsammaste kilometern. Och går man vidare till Runkeeper på datorn kan man dessutom ställa in mål och annat. Både i form av vikt och antal km man ska promenera/springa/ro eller hur man nu vill ta sig fram på en viss tid.
Detta är verkligen något för mig och då har vi ännu inte kommit till det finurligaste. Den hittar alltid något jag är bäst på. Är det inte den snabbaste tiden eller den längsta turen så är det den snabbaste tiden i just det vädret - nu kanske jag överdrev något men det känns nästan så för varje gång ett pass är avklarat har man en liten peppande hälsning och ett meddelande på vad man var bäst på denna gången i mailen!


Som exempelvis här...
Nytt rekord!
Klart som tusan det var nytt rekord.
Det var första gången jag använde appen när jag cyklade till jobbet!
Tack Runkeeper - nu måste jag cykla snabbare nästa gång (om det inte regnar).

1 kommentar:

  1. Det blir bara bättre dessutom! Har kört appen i två år och den är jedrans bra på att tala om att jag faktiskt rör på mig:) SEn är det ju en bonus att den påminner var tredje dag nu när motion kanske inte är prio nr1...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...