söndag 2 juni 2013

Premiärbesök på Linköping arena

Igår besökte jag för första gången Linköping arena, den nyygda fotbollsarenan här i stan. Hemmaarena för LFC och även en av de arenor där dam-EM spelas i sommar. Mest troligt är den inte helt färdig ännu. Jag hoppas inte det i alla fall, det känns som att man har lite att fila på.

Igår var det i alla fall dags att heja fram de svenska damerna som spelade mot de norska motsvarande. En trevlig tillställning utan allt för stor publikanstormning. Förutom frugan, jag och V fick vi även sällskap av frugans moster L som hade hela sin Sverige-mundering dagen till ära.

Frugan, mest stolt över Sverige eller
sitt företags marknadsföring ?!

Lilla V, fullt fokuserad på fotboll!

Galna L i sverigekeps med tillhörande
blond kalufs!

Arenan då... ja det är väl inte alltid det blir som man tänkt sig. De har ju en dryg på månad på sig att bli helt klara med detaljerna...


Att se till att det finns tillräckligt med benutrymme för dem
som är längre än 1,65 är väl inte att tänka på.
Byggt är ju byggt, men jag råder er inte att sitta på rad 1!

Klockan kan man kanske dock justera lite.
Visst, en fotbollsmatch är ju 90 min men övertid är tämligen vanligt.
Så klockan kanske ska kunna fortsätta efter 90:00 när nu
spelarna gör det... 

1 kommentar:

  1. Undra när jag får kolla in arenan! Om man inte gillar fotboll verkar det dröja...
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...