tisdag 25 juni 2013

Ett oväntat möte

Jag har sagt det förr och nu tänker jag säga det igen. Genom bloggen har jag fått uppleva saker och träffa människor på ett sätt som jag aldrig hade gjort om jag inte hade bloggat.

Och igår hände en lite lustig sak.
Under dagen på jobbet kom min chef förbi och presenterade en ny medarbetare som ska börja under hösten. Vi presenterade oss och pratade om ditten och datten, av en händelse kom vi in på lite kungligheter och då gick jag såklart igång på alla cylindrar...
Inte mer med det, vi hälsade vår nya kollega välkommen och så gick dagen vidare...

På kvällen kom ett meddelande på Facebooks messenger från ett namn jag kände igen men inte riktigt kunde placera.
Det visade sig att personen i fråga som har en blogg som jag har följt sedan 2007, personen i fråga som har varit deltagare i rivstart, hade varit på sin nya arbetsplats och hälsat på sina nya kollegor under dagen. En av dem var jag!
Hon hade inte gett sig till känna där och då eftersom hon på bloggen har ett alias och inte är fullt så offentlig på sin blogg som jag, hon vill helt enkelt vara lite hemlig.

Visst är det tokigt.
En person vars blogg jag följt i över sex år utan att veta vem hon är ska nu bli min kollega!
Tack M för att du gav dig till känna, det ska bli kul att bli kollegor!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...