onsdag 5 juni 2013

En glass säger mer än tusen ord


Igår på jobbet kom plötsligt en kollega förbi, ställde en stor Ben & Jerrys-glass på mitt bord och eftersom jag satt i telefonmöte mimade han ett tack! 
Förvånad och glad hade jag lite svårt att koncentrera mig på resten av mötet och det var inte bara för att jag hade munnen full av glass... Jag undrade såklart vad jag gjort för att förtjäna denna den bästa glassen på jorden.

Efteråt har jag fått veta att glassen var berörd persons sätt att visa uppskattning för det jobb jag gör. Här snackar vi! Fram för mer sånt och jag ska själv bli duktig på att visa liknande spontan uppskattning! Den där glassen var bland det finaste som hänt mig i hela mitt yrkesverksamma liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...