lördag 8 juni 2013

Det som är glädje för mig är sorg för någon annan

Idag firar vi frugans 35-årsdag. Det blir en ganska lugn men glädjefylld dag. Förutom det väntar jag ivrigt på att kl 16:00 få se den kungliga bröllopsklänningen. Idel härliga händelser...

Men för en annan del av min familj är det en sorgens dag.
2009 föddes nämligen lilla Linus just på på J´s födelsedag. Lilla Linus som den 29 november samma år slutade jordelivet alldeles för tidigt.

Linus var min systerdotters andra barn. Nej, han är min systerdotters andra barn. Han föddes alltså på min frus födelsedag. Jag minns så väl när jag fick samtalet från min syster och hon berättar vad som hänt. Det var den 29 november, det var första advent. Och jag visste att några dagar senare skulle vi åka till Danmark och förhoppningsvis tillverka ett litet liv till vår familj. Det som blev vår lilla V.

Sorg och glädje hade aldrig gått så mycket hand i hand...
Några dagar in i december deltog vi i Linus begravning. Då var vi gravida men visste ännu inte om det. Ännu mindre visste nog Linus mamma om att även hon var gravid igen.

Den 20 augusti 2010 föddes lilla V, dagen efter föddes lilla Elsie. Linus lillasyster, min systerdotters tredje barn och lilla V:s kusinbarn.

Glädjen och sorgen går hand i hand idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...