torsdag 20 juni 2013

Alla sätt är ju som bekant bra...

Det måste ha skett någon form av miss i kommunikationen mellan mig och frugan angående gårdagens middag och ev. matlåda från den till mig. Jag var inte hemma under gårdagens middag så hon styrde och ställde lite själv och döm om min förvåning när några torra fläskfilébitar och ett gäng körsbärstomater var det som väntade på mig i kylskåpet när jag vrålhungrig kom hem efter minst sagt gedigen förmiddag full av möten på US. Nåväl, alla sätt är ju bra och det blev i alla fall mindre kolisar än vad jag hade tänkt mig...
Lina har fallit för trycket och fotar snett... såklart!
Och vid närmare eftertanke var det kanske bra efter gårdagens små utsvävningar. Det var äntligen dags för tjejkväll med min fina Lina. Så mycket vi hade prata ikapp. Så mycket att det till slut krävdes fyra glas rosé.
Vi som förra året fick frågan om vi inte skulle ta in en flaska fick i år veta att det var billigare med glas. Och sådana tips tar vi tacksamt emot.
- Det är nästan som att vi har tjänat på att vara här, sa Lina nöjd när vi beställt in tredje glaset rosé till AW-pris just innan sju.
Så... de senaste månadernas förehavanden dryftades och planer smeds för framtiden. Allt med mobilen i högsta hugg såklart!

Tack för en trevlig kväll kära vän!

1 kommentar:

  1. Tack för en fantatsikt kväll med många skratt!!! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...