fredag 10 maj 2013

Kusinträff i Växjö dag 1

På det alldelse för varma och sunkiga Veoliatåget mellan Linköping och Alvesta hamnade jag bredvid en man som pratade hål i huvudet på mig. Dessutom på göingska... Jag tackade Gud för Spotify och pluggade i hörlurarna. Till dettta smaskade jag på ovanstående nötblandning med mörk choklad noga utvalt av Ola Lauritzon himself...



Mindre noga utvalt är säkert alla E-ämnen in den nya Lokan som jag var mycket skeptisk mot men som numera är en ny favorit. Ben & Jerrys på flaska. Himmel så gott!

Väl framme skötte sig syster väl denna gången också och mötte vid stationen med en cider!



Och som vanligt landade snart hela skaran kusiner på ett och samma hotellrum ganska direkt,
denna gången hos Lisbeth och Pelle på 306.


Ann-Sofie och Svenne hade med sig instrumenten och satte stämningen direkt!


Inte bara musiken var magisk, även det som utspelade sig på himlen var heeelt magiskt.
Om man som vi hade möjligheten att sitta inomhus vill säga...


Tur att vi inte hade så långt till restuarngen,
även om vädret visade sig från den lite bättre sidan då...


Och till slut bjöd Växjö på en ganska bra väderavslutning ändå!

Idag är en ny dag, en annan dag, den får du höra om imorgon.
En dag med en bra start, en fantastiskt lunch, ett härligt spontant och fantastiskt återseende och en kväll som ännu ingen vet vad den har att erbjuda!
Over and out mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...