torsdag 2 maj 2013

Efter världens bästa måndag och tisdag kommer...

Världens bästa onsdag och torsdag såklart.
En ledig dag mitt i veckan skulle jag kunna vänja mig vid. För egen del spenderades den på sjätte våningen, alltså på vinden och närmare bestämt i vindsförrådet. Där rev jag ut allt och sorterade in det mesta på en bättre plats än det hade tidigare.


Efter allt slit kom fru och dotter upp med lunch-picknick så att jag skulle kunna fortsätta stöket utan avbrott och för att vi omöjligt kunde lämna röran vi hade åstadkommit utanför vårt förråd för att gå ner och äta lunch... Korv med bröd blev det!


Det ska dock erkännas att ovanstående välvilliga gest skedde innan frugan sett vilka bilder jag snappat upp, fotograferat av OCH lagt ut på Facebook en stund tidigare. Ovanstående bild är från 1997 och till denna vackra håruppsättning och sminkning tillhörde en "vacker" citrongul balklänning med puffärmar. Och då menar jag PUFF-ärmar. Skämt åsido tycker jag att hon är enasående vacker och det var såklart därför jag valde att lägga ut bilderna!

Eftermiddagen spenderades sedan i ett annat förråd med ytterligare lite städande och organiserande. En bra dag helt enkelt! Ordning & reda - det gillar jag och jag längtar efter att ta helg och inte känna pressen över att ha ett förråd jag borde fixa!


Idag torsdag har jag sedan spenderat några timmar på salong och blivit omhändertagen av Lotta. Inte bara skvaller konsumerades dock. Chokladboll och lite jobbdokument också!



Jag besparar er bilder på folieförpackningen på huvudet - men detta blev i alla fall slutresultatet. Inte undra på att det är världens bästa torsdag. Imorgon kör vi världens bästa fredag!

1 kommentar:

  1. Enastående klänning kanske är att ta i. ;-)
    Mycket världens bästa just nu. Vad underbart! Ps - har du kollar almanackan än? Kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...