torsdag 25 april 2013

Plötsligt händer det...

Jag är på konferens i Karlskrona som ni vet och efter dagens mötesagenda stod social aktivitet på schemat. Visst hade jag hoppats och min förhoppning slog in för på agendan visade det sig att det stog stadsvandring. Historieintresserad som jag är har jag redan läst en hel del om Karlskronas historia och under de tio år som jag bodde här ville jag verkligen gå på en stadsvandring, men ni vet hur det är. Det blir inte av i den egna hemstaden.

Tio år senare blev det istället av. Idag. Jag tog inte så mycket bilder. En på inledningen vid Grevagården och tre på utsikten vida avslutningen på Bastion Aurora. Så många gånger jag suttit där och njutit, tänkt och funderat. Under resten av stadsvandringen lyssnade jag, njöt och andades in Karlskrona! Mitt älskade Karlskrona!

Vid Grevagården!
Guide i hatt!






2 kommentarer:

  1. Har aldrig varit i Karlskrona men det verkar vara en fin stad!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...