måndag 22 april 2013

Det stora telefoniavbrottet


"Firar att telefoniavbrottet gick bättre än jag någonsin vågat hoppas. Hur då? Med hemmagjord pizza och ett glas rött såklart. Tack alla inblandade". Så skrev jag på Instagram i lördags och publicerade bilden ni kan se här till höger.

I min värld visste ALLA att det hade varit ett stort och totalt telefoniavbrott i hela Landstinget i Östergötland mellan ca 8 och 13 på lördagen. Men det visste inte alla och det är ju också meningen, att det ska gå så obemärkt som möjligt förbi allmänheten.

Jag jobbar alltså med telefoni och jag gör det i landstinget där vi har dryga 11 000 anknytningar i hela Östergötland fördelat på tre (eller fyra beroende på hur man räknar, eller snarare om man räknar) sjukhus och en himla massa vårdcentraler, folktandvårder och andra verksamheter. Ibland händer det att ett arbete måste göras, något måste uppgraderas, ett fel måste fixas och då måste vi stänga ner all telefoni! DET gjorde vi i lördags. Och för första gången sedan jag började så var jag HUVUDANSVARIG för att se till att koordinera detta arbete och se till så att inget gick fel.

Till min hjälp hade jag en handfull mycket kompetenta människor, både i form av tekniker, telefonister och kollegor. Arbetet gick snabbare än vad jag vågat hoppas och helt utan problem. Reservtelefonin som användes flöt också på mycket smärtfritt och det hela gick långt över förväntan bra. Och det var alltså det jag firade med pizza och vin.

Min vän Anna tolkade det dock på ett helt annat sätt som man också mycket väl skulle kunna tolka det när det gäller just mig och mina sociala medievanor. Såhär skrev hon: "... det lät så dramatiskt. Som om din telefon hade lagt av och fler människor hade fått rycka in för att laga den samt hjälpa dig med chocken och abstinensen."

I sanningens namn hade det ju mycket väl kunnat vara så...

Nu till något helt annat. I morse dundrade jag (okej en smula överdrivet) in på gymmet kl 6:15. Planen är att göra likadant imorgon bitti. Jag känner att fokuset har kommit över mig. Jag har styrkan att välja rätt saker och viljan att leva ett sundare liv. Nu gäller det att hålla i även under tre dagars konferens i mitt älskade Karlskrona i slutet av veckan. Wish me luck!


2 kommentarer:

  1. Hm... Skrev men det försvann. Med risk för dubletter:

    Haha, tycker min tolkning var mycket rimlig!

    Du är skitduktig! Heja heja!! Själv känns det som jag bara är skit.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat! Morgonträning FTW!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...