onsdag 6 mars 2013

Prosci, karaktär, chokladprovning och ännu mer mat


Jag befinner mig alltså i Sigtuna mellan tisdag och fredag. Utbildning i Change management står på schemat. Prosci och Adkar är modellen och jag hade aldrig kunnat ana hur bra det skulle bli. Utbildningen är helt på engelska och möjligen är det det svåraste. Det har gått några år sedan jag använde mig av språket i affärssammanhang. Varken journalistiken (med undantag för viss kurslitteratur) eller landstinget är speciellt frekventa användare av det engelska språket.

Idag klockan 8 landade jag i det som är min hemvist de närmaste dagarna. Konferensrummet Karaktären! På sätt och vis lite typiskt med tanke på all mat och all fika som serveras precis hela tiden!



Utbildningsmaterialet är gediget och det är ingen dans på rosor, det ska jag erkänna. Men föreläsarna är fantastiska och även mina kurskamrater. Det ska nog lösa sig i slutändan...


Ett litet ord på vägen!


Efter en hel dag i föreläsningssalen bjöds på för oss hemligt socialt event. Det visade sig vara en chokladprovning i en pittoresk liten butik mitt inne i det ännu mer pittoreska Sigtuna. Ja tack sa jag. Smakade av hjärtans lust och lärde mig (lite) om chokladens tillkomst och kakaobönan mellan tuggorna.


Och som om det inte vore nog så bjöds det efter det på ännu en fyrarätters precis som igår. På bilden ovan helt utan inbördes ordning. Appetizern syns inte på bild, det gör dock vissa kursdeltagare och tillika en av lärarna. En soulmate som förstår allt om att ha kryddorna i bokstavsordning! Härligt Gitte!

Nu är det dags för sängen. Borde egentligen ha arbetat lite men ögonen trillar snart igen. Imorgon väntar en lång dag med både arbete och trevligheter!
Over and out!

1 kommentar:

  1. Får man bara inflika - vad för slags människor har INTE kryddorna i bokstavsordning!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...