fredag 22 mars 2013

Det var dethär med kosten...


Jag börjar piggna till så sakteliga. Jag har börjat ifrågasätta om det var mina divertiklar som spökade, det kanske inte var det trots allt. Symptomen liknar mer influensan. Hur eller hur så kunde det lika gärna ha varit divertiklarna och jag har fått mig en tankeställare... till!

Kosten den senaste veckan har därför varit så kallad skonkost. Kokt kokt kokt.
Kokta grönsaker, kokt potatis, kokt ris. Mycket vatten. Måttligt med fibrer.
Idag som först äter jag någon typ av icke-vegetariskt sedan i lördags. Ugnsbakad lax, haricot verts och lite gräddfil. Egentligen inte helt optimalt med mejeri i form av gräddfil men jag vet inte riktigt vad jag skulle ersätta det med så nu fick det blir det.

Jag jobbar hemma, om en stund tar jag mig en promenad ner till stan och uträttar lite ärenden innan jag hämtar skruttan på dagis. Det är en bra fredag, det kommer bli en bra helg och jag ser fram emot en bra vägning på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...