fredag 8 februari 2013

I stället för...

Café Con Amor

Om allt hade gått enligt plan skulle jag om bara en liten stund ha slagit mig ner med min dator på ovan nämnda café i Göteborg. Jag har nog nämnde detta lilla ställe förut. Det drivs av en gammal arbetskamrat och bekant från Karlskrona. Jill och hennes kompis Johanna. De öppnade redan 2009 och trots att jag flera gånger har varit på väg på besök till dem så har det hittills alltid kommit något emellan. Men så som idag hade jag planerat in ett besök. Vi skulle åkt till Göteborg igår. Lilla V och J skulle ha varit och lekt med kusinerna i Lindome idag och jag skulle ha distansarbetat och kunde inte komma på en bättre plats än Con Amor. Och när nu tiden närmat sig så har jag sakta men säkert känt att denna gången kommer det verkligen bli av! Men ack vad jag bedrog mig. Istället sitter jag här på jobbet som vanligt.

I förrgår gick J hem från jobbet vid ett och fick feber under eftermiddagen, resan som skulle påbörjats torsdag kväll skjöts på till fredag lunch och så igår när jag hämtade V på dagis så hade de precis tagit febern på henne. 38,5.

Så nu återstår det att se om det blir någon resa alls till Göteborg. På J var febern snabbt övergående och jag hoppas att den är det på lilla V också. I så fall drar vi till Götet i eftermiddag eller som senast imorgon bitti.
13:45 ska vi på Mello-genrep med de som är friska nog att gå!

Och Café Con Amor. Ja det får besökas nästa gång... Kram på er alla!

1 kommentar:

  1. Hoppas du/ni kommer iväg. Tråkigt att missa saker man sett framemot pga dumma sjukdomar som kommer olägligt. Dagis är verkligen en smittohärd Liam och Elliot har haft feber och hosta i över en vecka nu =/ Krya på sig till både Jinn och lilla Viktoria.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...