måndag 7 januari 2013

Rivstart 2013 dag 6 - om pepparna och drinken

Jag har pratat om dem förr och de är guld värda - de där pepparna på jobbet. Peter, Eva-Lena och Johan. Och jag ska erkänna - idag tränade jag inte fast jag hade tänkt det. Ett par ärenden på stan fick komma före och eftersom det var dagishämtning på schemat hade jag inte samvete att ta mer tid från arbetsdagen. Därför hoppade jag över träningen och vad händer då?

Upp till min plats stolpar såklart Peter och säger:
- Jaha, jag såg dig inte på gymmet på lunchen. Nog för att Core-passen inte har börjat än men det finns ju ändå ett gym att gå till... Med glimten i ögat säger han detta vill jag påpeka så att ingen tror att han är elak... För det är du väl inte Peter ;-)
Själv hade han sprungit 6 km först och sen gått in och kört lite gym. Här snackar vi förebild!

Peppar-Peter

Och så har vi peppare nummer två. Eva-Lena, som också är med i Rivstarten, hon sitter precis bredvid mig och peppar alltid till träning och bra och medvetna val. Här har hon precis lyckats öppna makrillsburken som var mellis innan kvällens gympass! Bästa kollegan!

Bästa kollegan!
Peppare nummer tre, Johan, vill vi inte ha någon bild på idag då han ligger hemma och är magsjuk stackarn! Honom förevigar jag när han är tillbaka på jobbet igen. Tro inte du slipper undan Johan!

Ja så var det dethär med drinken i föregående inlägg. Vad är det i den undrar ni. Jo det ska jag berätta.


2 dl vatten
Frukt av den sort jag har hemma (i frysen)
1 matsked Holistic Psylliumfröskal
1,5 mått Holistic proteinpulver med vaniljsmak
Lite Holistic linfröolja
Sojamjölk (osötad)
Vintertid har jag ibland även lite vitaminer i men inte just nu då det helt enkelt är slut!

Over and out, imorgon är en ny dag.
Glöm inte att maila era resultat till rivstart2013@gmail.com


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...