torsdag 3 januari 2013

Rivstart 2013 dag 1 - när det oförutsedda sker



Igår gick startskottet. Rivstart 2013. Det nya livet. Mitt år! Min träning!
Då blir lilla V sjuk och jag måste VAB:a. Planerna jag hade om morgonträning försvann och maten som skulle inhandlas inhandlades inte. Det skulle kunnat innebära att hela min Rivstart gick åt pipan, för det är precis så känsligt det varit. En liten miss, ett litet snedsteg, ett litet bakslag och allt har "skitit sig".
Ursäkta uttrycket!

Men denna gången är det annorlunda. Denna gången fokuserar jag på de sunda, bra valen i vardagen och vardagen var just det som tog över igår. För det är i vardagen det oförutsedda händer som man inte kan göra något åt. Det enda som går att göra är bra val i det oplanerade.

Så vad gjorde jag då? Jag anpassade min dag efter den sjuka lilla dottern och istället för att sitta (still!) och deppa över uteblivet gympass så tog jag en promenad med lilla V nerbäddad i vagnen. Kanske inte lika effektiv träning som den jag fått i gymmet, men bra mycket bättre än att inte röra på mig alls.

Maten blev inte lika nyttig som tänkt då jag fick äta det som fanns hemma, men jag tog mindre portioner och åt mellanmål precis som planerat. Och bäst av allt. Istället för att skjuta på Rivstartsstarten en dag och proppa i mig lite mer av det överblivna gottet från jul och nyår när jag ändå var hemma så började jag precis som planerat!

Det blev inte som jag tänkt men bra ändå. En bra start på min Rivstart. Hur går det för dig?

11 kommentarer:

  1. Är inte med er rivstart (fast det kanske jag borde vara?) och skippar sockret hela januari. Går bra hittills, till helgen blir det tufft dock. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju alltid varmt välkommen det vet du. Men du är ju så sjukt duktig ändå, men du kan vara en förebild för oss andra :-) Kram och pepp och lycka till med sockerskippet!

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Anna, va snäll du e! :-)

      Radera
  3. Här går det bra faktiskt! Tredje dagen utan socker nu (tjuvstartade med en dag före Rivstarten) och det känns bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har vi olika startdatum, skönt att det går bra. Att vänja sig av med sockret är en mardröm för många. Mig inkluderat!

      Radera
  4. Svar
    1. Ja visst var det, och nu påminner du mig om att jag ska ändra länken och lägga till din nya blogg. Va grym du är som kommit igång med träningen så! Kram och pepp

      Radera
  5. Här går det fin fin.. 4 dagen utan kolhydrater och socker... och tränat i 3 dagar av 4 ;) bra att du fick till en ok dag ändå bara att köra på pep pep... Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt jobbat! Idag är det min tur att träna också,ska bli gött! Kram och pepp

      Radera
  6. Man får göra det bästa av det :) Själv startade jag igår och hittills går det helt ok.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...