tisdag 15 januari 2013

Han är tillbaka


Peppare nummer tre är tillbaka på arbetsplatsen sedan några dagar tillbaka. Han är bra! Bra för mig och mina ursäkter! Ni kommer att förstå varför. Dialogen igår lät ungefär såhär:

Johan: Tränat idag?
Jag: Nej...
Johan: Blir det någon träning idag då?
Jag: Nja... Jag missar ju Coren idag eftersom det är stängt på dagis och jag ska ha V ett par timmar över lunchen då J är på möte...
Johan: Finns det någon annan chans till träning då?
Jag: Hmmm.. det blir nog svårt.
Johan: Försök hitta någon tid Cornelia, när som, efter jobbet kanske?! Det kommer att kännas bra efteråt. Hitta en plan B.

Lite senare när jag var tillbaka vid datorn dyker det upp ett meddelande med bilden ovan! Vi snackar seriös och bra pepp. Och jag hittade en plan B igår men den gick i stöpet ändå av helt andra anledningar. Men jag lär mig att tänka rätt och det tackar jag för. I morse var det jag som gick in genom gym-dörrarna strax efter 6. Men ni ska veta att det var efter en hel del diskussioner mellan mig och min hjärna kring "excuses". Mer om det i ett senare inlägg.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...