torsdag 24 januari 2013

En liten återblick på en härlig lördag

Fika med Lina på EH innan middag.
För att prata ikapp som vanligt ;-)

Såhär när en ganska hektisk vecka börjar lida mot sitt slut känns det ganska länge sedan det var helg senast. Men jag vet att det var det för jag har bilder att visa från en alldeles perfekt lördagkväll. Efter fredagens magdipp var lördagen produktiv på alla sätt och vis. En massa fix på dagen och middag med goda vänner på kvällen. Jag, Lina, Anna och Therese skulle mötas upp på Riva och för att inte tråka ut de andra damerna med uppdatering så passade jag och Lina på att ta en kaffe på Espresso house innan middagen.

 
Rosé på plats och Lina spanar in menyn.

Jag och Lina var på plats först och placerades vid ett bord som säkerligen är bland de bättre i restaurangen för de flesta - dock inte för just oss fyra. Jag ska komma till varför...

 
Anna och Therese dök upp efter en stund och Lina och Therese som inte setts på många år passade på att uppdatera varandra lite på vad som hänt sen senast...

Medan jag och Anna posade, uppdaterade varandra
på det senaste och...
skrattade!

Så hur var det nu med bordet då? Jo bordet vi satt vid står lite upphöjt med bra utsikt över restaurangen, baren, köket och helheten, men... det är längst in i restaurangen och mobiltäckningen  är usel. Det går inte ens att uppdatera bildflödet på Instagram, än mindre göra några egna uppdateringar. Det resulterade i att fyra sociala mediedrottningar hade liiite abstinens och det som hände när vi efter middagen bytte bord och fick täckning igen dokumenterades av Therese - nedan!

Kvällen var trevlig men lugn och alldeles lagom, strax efter midnatt fick jag och Lina skjuts hem av en bekant till henne, eller ja, i hans bil i alla fall. Vi begrep inte så mycket av den mer än att det verkade kunna gå väldigt fort :-) BMWx6m ska den tydligen ha hetat och är hittills ganska ovanlig här i landet.



Snart är det en ny helg och gissningsvis blir den lugnare på alla fronter. Veckan har bestått i skukvårdande av en halsfluss- och febersjuk J och därmed hämtning och lämning på dagis varje dag. Lägg på det en hel del möten både på jobbet och även kvällstid på dagis så har veckan varit ganska hektisk. Jag ska erkänna att jag känner mig som ett urvridet lakan just nu. En eloge till alla ensamstående föräldrar som alltid ror runt en sådanhär vardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...