onsdag 16 januari 2013

Cornelia vs. ursäkterna 5-0




I går morse strax efter 6 klev jag alltså in genom dörren till gymmet. Många kommenterade på Instagram hur duktigt och flitigt och strongt det var... Men då ska jag vara helt ärlig och säga att det är banne mig inte lätt. Dels krävs det minutiös planering kvällen innan. Kläder ska vara framplockade och ligga på rätt plats, gärna i rätt ordning utifrån hur man tar på sig dem, kaffebryggaren ska vara laddad, ingredienser till morgondrinken framställda inkl. mixer och väskan ska vara packad... Ja ni förstår.

I går morse var allt det där förberett och när klockan ringde vid 5 steg jag upp med ganska gott mod. Rutinen är att gå raka vägen till kaffebryggaren och sätta igång den, därefter in i badrummet för lite fix. Så skedde även denna morgon - men sen... Sen börjar hjärnan gå på högvarv. Vore det inte mysigare att bara slå sig ner och äta en mysfrukost i soffan?! Ursäkterna som poppade upp helt okontrollerat var många. Såhär gick diskussionerna mellan hjärnans ursäkter och Cornelias jävlaranamma!
  • Hjärnan: Utanför fönstret snöar det ymning och jag har ju faktiskt inte rätt skor här utan i den andra bostaden - jag skiter i gymmet!
    Cornelia: Eller så går du bara förbi och hämtar rätt skor innan du åker till gymmet.
  • Hjärnan: Jag glömde göra matlåda igårkväll.... Jag skiter i gymmet!
    Cornelia: Och ställer dig och lagar mat nu istället? Skulle inte tro det. Ursäkt ej godkänd!
  • Hjärnan: Bussarna är bergis försenade nu när det snöar så mycket - jag skiter i gymmet!
    Cornelia: Eller så är de inte försenade - Åk till gymmet Cornelia!!!
  • Hjärnan: Spotify har haft problem att hämta pengar för ditt premium-konto och därför är inte premiumkontot aktivt... Bästa träningsmusiklistan kommer inte att kunna ljuda i öronen... Jag skiter i gymmet!
    Cornelia: Eller så använder du dig av en av spellistorna du har i iTunes! Masa dig nu till gymmet!
  • Hjärnan: (efter att jag hoppat av bussen vid jobbet) F*n! Jag glömde datorn hemma. Måste åka hem och hämta! Det blir inget gym idag!
    Cornelia: Eller så ringer du J och ber henne ta med den till stan! Marsch in på gymmet!!!
Cornelia vann och gymmet fick besök. Jag har säkert glömt någon av funderingarna jag hade också. Men är det inte märkligt hur hjärnan fungerar. Någon som känner igen sig eller är det bara jag?

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du är GRYM!! Det hade räckt med en enda av de där ursäkterna för att hindra mig- och du övervann en hel hög? HEJA!!!

    SvaraRadera
  2. Fan vad du är bra!! Känner igen dialogen men min hjärna vinner alltid över anna.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, underbart! :D Liknande diskussioner har jag med mig själv också. Ofta. Ibland vinner jag, ibland vinner hjärnan. Och det handlar oftast om hur hårt jag bestämt mig innan. Om jag börjar lyssna på hjärnans argument så är jag körd. Gäller att bara va stenhård. Grymt! :)

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat Cornelia!! Det är rätt sätt att tänka. Och vad lyxigt att ha gymet i samma hus som du jobbar!
    För det är ju så j-la gött att träna :) Jag blir förbannad om jag blir förhindrad av en el annan anledning. Man får ju så mycket energi och styrka av att träna.
    kram
    Pilla

    SvaraRadera
  5. In på gymmet med dig! ;)
    Kom just därifrån och det är så skönt... Efteråt alltså.
    Även om jag ibland nästan skulle behöva en lyftkran som slänger in mig där.

    Mitt resultat denna vecka: - 0,4 kg.

    Pepp pepp!
    Sussie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...