lördag 19 januari 2013

Att jag aldrig lär mig...

Ja vad är det jag inte lär mig... Att min mage inte fungerar som andras magar. Att det som känns nyttigt och bra för andra är rena döden för min mage. Som en ceasarsallad med vitt vin till exempel. Låter ju inte så farligt. Nästan lite nyttigt till och med. Men för en mage med divertiklar och en historia med pyspunka så nej! Och jag vet ju om det... Varför?!

I torsdags var det trevlig AW med kollegorna på Mörners här i stan och det var då det hände.

Bland annat Johan i bild, han som styrt upp det hela.
Tillika min peppare :-)

Fler "after-workare"


Och så Eva-Lena, bästa kollegan som också Rivstartar,
och Helen

Ceasarsallad och vitt vin alltså. Den feta dressingen med vitlök och bacon i salladen blev lite för mycket och under natten till fredagen hade jag riktigt ont i magen, det höll i sig hela fredagen också. Hade nog trott att det skulle lungna ner sig så jag kunde ta mig in på jobbet en stund på eftermiddagen men nej. Hopplöst att försöka dementera bakfylla när kollegorna skickar än det ena än det andra retfulla meddelandet, nåväl! Nu har jag förhoppningsvis lärt mig en läxa en gång för alla...

Idag är det lördag och jag missade liksom fredagen så jag är inte helt med. Nästan 18 minus när lilla V vaknade kl 5:28 (!) i morse. Himelskt vackert men vansinnigt kallt skulle jag säga.


Ikväll väntar middag på stan med Lina, Anna och Therese.Och det lär inte bli någon Ceasarsallad om man säger så! 

1 kommentar:

  1. Vad kul att du har länkat till min blogg från din blogg:) kanske ska lägga till din med på min eftersom jag kikar in här då och då. Jag äter ju inte LCHF nu eller tränar för den delen heller men herregud vad jag saknar det. Hade så gärna vart med i rivstart 2013 om jag kunnat nu. Men sen så:) Pepp Pepp, ska ALLA graviditetskilon bort och kanske några till:) Mitt mål är ju som sagt 65 kilo. Ha det så bra :) kämpa på

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...