tisdag 11 december 2012

Vi snackar pepp

Utan att jag egentligen vet hur det har gått till så har jag fått en hel hög med "peppare" på jobbet när det gäller träning.

Vi har självklart Eva-Lena, kollegan som sitter närmast mig. Jag tänkte precis skriva att vi brukar vara nere i gymmet i källaren och träna men det var väl att ta i... Men vi har ambitionen att vara det och vi är mer eller mindre duktiga i perioder. 2013 ska vi bli grymma.

När jag kom tillbaka till jobbet efter ett möte utanför huset idag så låg det ett träningsgummiband på skrivbordet och på väggen satt en lapp uppsatt med lite övningar att göra under små pauser i arbetsdagen.

Sen har vi Peter. En riktig träningsfreak som brukar gå ut och springa en liten runda på lunchen innan Core-passet. De där Core-passen har vi deltagit i båda några gånger och Peter verkar ha satt upp som mål att se till att jag verkligen tränar. Han har även föreslagit att jag ska följa med ut och springa men jag har med bestämdhet sagt att jag inte hinner mer än ut ur dörren så har han sprungit klart. Vi har inte helt samma tempo om man säger så... I förra veckan när jag låg sjuk passade han på att Facebook-peppa lite. Eller vad säger ni?

Facebook-pepp med glimten i ögat...



En av de där dagarna det är
Johans förtjänst att jag kom
till gymmet.
Och så har vi Johan, han som sitter mellan mig och allt annat på jobbet. Han som sitter på platsen jag måste passera för att ta mig någonstans i huset var jag än ska! Han som satte igång och träna som en tok efter sommar och semester och som tillbringar en stund varje dag på gymmet. Han som håller i ännu. Han som frågar mig om jag har tränat och han som gör att jag vissa gånger inte ser någon återvändo. Går jag inte till gymmet så blir jag utfrågad. Han som ni kan följa på instagram under namnet @grevenskamp


Alla ni tre peppare är guld värda och jag kan bara be er att fortsätta peppa, tracka och fråga om jag har tränat ordentligt! Grymma är ni. Och vem vet, innan jag är klar kanske jag både kan köra ett styrkepass med Johan och ta en lunchtur med Peter... Det kan hända att det dröjer några år - men det är inte omöjligt!

1 kommentar:

  1. Johan (grevenskamp)12 december 2012 13:34

    Tack Cornelia för dom snälla orden. Dom värmer :).

    Din och min träningen kanske skiljer sig en del men i slutänden tror jag handlar det om samma sak. Att få till en förändring till det bättre, både fysiskt och psykiskt.

    Jag kommer peppa och stötta dig genom din resa och försöka dra upp dig ur eventuella svackor.
    Nu tar vi oss ann fighten. TA I!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...