måndag 10 december 2012

Jag har en plan...

Jag kommer att återkomma till min plan vad det lider men till en början har jag uppdaterat lite av information på min sida om "Min viktminskningshistoria" här i bloggen. Självklart måste hela historien berättas, från 2001 och framåt. Fram till september 2008 när jag glad i hågen vara nära målvikten och dessvärre trodde att jag kunde andas ut och lätta lite på fokuset.

Men sen då. Jag väljer att säga såhär:

"Ja men vad hände sen då, snart fyra år senare sitter jag här och tittar tillbaka på fyra år av ett oändligt hattande mellan olika metoder, olika planer och olika mått av motivation tillsammans med sjukhusvistelser och problem med magen i form av divertiklar (fickor på tarmen) och pyspunka.
Målvikten 63-65 kilo känns ganska långt bort just nu. Något jag dock hållit fast vid hela tiden, i ur och skur, med och motgång är denhär bloggen.

I min profil här på bloggen står det såhär:

"Om kampen mot kilona och för att må bra i en sundare livsstil."

Det tar jag fasta på nu när jag ser framåt mot 2013 under hashtagen #motettsundareliv2013.

Inga fler extrema dieter och träningsprogram. Inga fler punktinsatser. Nu är det ett sunt liv i vardagen som gäller. Ett sunt liv som ska ge mig möjligheten att nå min målvikt och sedan stanna där.

NU är det min tur att lyckas hela vägen.

Följ med mig på resan dit!"

1 kommentar:

  1. Heja, heja! Du kan det här! Vi viktkämpar ger aldrig upp :) Underbara kollegor du har på jobbet, jag försöker pusha mina kollegor också.

    kram, pernilla be

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...