måndag 10 december 2012

Decemberinspiration



Glögg. Lussekatter. Julbord. Julgodis i mängder i fikarummet på jobbet.
En pepparkaka. Knäck. Kola. You name it.

December är inte den lättaste månaden av de tolv om man tänker sig att gå ner i vikt.
Mina decembermånader har sett lite olika ut genom åren. 2001 gick jag ner över julhelgen. Förra året likaså men då låg jag å andra sidan inlagd för divertiklar och pyspunka 5 dagar innan julafton.

De flesta andra år har jag nog haft siktet inställt på en eller annan form av diet dagarna efter nyår och därmed tillåtit mig att ohämmat frossa loss stora delar av december månad. Lite som vissa gör under en graviditet inbillar jag mig. Men till vilken nytta? Möjligen den att jag när nyårsafton är över inte vill se en endaste godisbit igen. Fast just den inställningen brukar gå över på ett par timmar till sockerabstinensen kickar in.

Hur gör ni? Hur ser ni på december månad? Fullt fokus, sunt förnuft eller äter ni allt som kommer i er väg?

1 kommentar:

  1. Jag försöker fokusera på sunt förnuft och försöker komma ihåg hur jäkla dåligt jag mår när jag vräkt i mig en massa julmat och alldeles för mycket julgodis, äckelmätt och sockerstinn..
    Vi får se hur det går =)
    Det är väl egentligen bara julafton och juldagen som är matfällor för mig eftersom jag har den äran att få åka bort till dukat bord o inte har nått hemma.
    Men generellt slinker det nog ner lite extra gott i december, men som sagt, sunt förnuft kompletterat med träning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...