söndag 25 november 2012

Om Malmö med Lina

Äntligen var det dags. Den där resan som egentligen skulle ha gått till Stockholm i oktober men som istället blev Malmö i november och det fanns säkert en mening med det...
Med tanke på att det togs en och annan bild, om än inte lika många som vanligt så gör jag nog som jag brukar och berättar i just - bilder!


Andra dagen i rad jag skuttade upp innan Nyhetsmorgon hade
börjat sända. Tåget gick 7:55!
Med tanke på hur länge sedan det var vi sågs så hade vi en del att prata igen. Nästan tre timmar på tåget var välkommen tid och inte ett enda foto togs förrän vi kommit till Malmö.

Men detta var ju tvunget att för-
evigas. Kan ha att göra med att jag
arbetar med kommunikation, men
hallå här snackar vi det senaste.
Detta satt alltså bredvid sängen på
hotellrummet!

Efter att de aktiviteter gått av stapeln som vi var i Malmö för att göra var klockan hela 14:00.

Dags för varsitt glas vitt som
avnjöts på Hilton.
Där slöt även min Helen upp med lille Gustaf.
Hon som dök upp i Linköping i september
förra året och precis innan jag plockar fram det inhandlade
rödvinet drar fram en ultraljudsbild...
Nu drack hon rödvin igen. Ordningen är återställd!


Är man i Malmö måste man testa Crispy beef på Lemongrass.
Dit tog jag Lina på kvällen och Helen hängde med en stund
innan hon skulle hem till lilleman och storeman.
 
Strax innan vi begav oss mot Lemongrass, klockan var då runt kvart över fem, konstaterar vi att vi fortfarande sitter i våra reskläder, vi som proppat väskorna fulla med ombyten hade bara hunnit in på rummet och ställt in väskorna innan dagens aktiviteter. Och där stod de kvar oöppnade. Men va sjutton, har man trevligt så är outfiten inte så viktig. De fick vackert ligga kvar i de stängda väskorna.   
 
På nåt sätt tar ändå vin från klockan två en fredag ut sin rätt.
När vi klockan åtta lämnade Lemongrass och hade att välja
mellan mer vin på stan och godis från bästa Gottelisa och slapp
framför TV:n. Då var valet enkelt.
Jag sov som stocken runt tio!
Vilket i sin tur medförde att vi båda vaknade innan klockan
ringde. Vaknade till det faktum att J.R. för alltid är borta!

Om väskorna varit ouppackade dagen innan rådde inom
några minuter fullt kaos i rummet!

Efter några timmars försök till
shopping blev det en kaffe på
Starbucks och denna gången
lyckades man stava rätt även i
Malmö!

Nånstans där kom vi på att vi inte hade ett enda kort på
oss själva utan bara enligt ovan. Kort på saker och mat och
dryck. Det åtgärdades med oklart resultat :-) Lina hade svårt
att nå knappen!
Medan jag hade svårt att se
normal ut!

Tack för bästa resan Lina!
I sommar väntar Lilla torg,
Västra hamnen och uteserveringar!
Så spännande att se vart livet tagit
oss till dess...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...