söndag 25 november 2012

Blondie, Aioli & Rooni - och så Anna och jag



Jag hann inte mer än hem från Malmö och lämna in väskan innanför dörren innan det var dags att svida om till bio-stassen. Nej, det var en överdrift, jag har ingen biostass. Men jag gjorde mig redo för bio med Anna. En av de bloggare jag haft förmånen att lära känna via den andra Annas bloggträff. Bio alltså och därefter lite käk var vad som väntade och jag laddade upp med lite partytricks á la Anna Malmborg :-)
Filmvalet hade diskuterats via FB och SMS och filmerna det stod emellan var "En oväntad vänskap" och "Blondie". Efter mycket om och men bestämde vi oss för den förstnämnda men då visade det sig att det inte fanns två platser så då var valet enkelt. Blondie alltså. Troligen den märkligaste film jag sett. Men gripande och stark och absolut inte dålig. Bara annorludna!


Efter bio vad dags för nästa val - av restaurang. Valet stod mellan Aioli och Riva. På Riva var det fullt och vi var mest sugna på Aioli så vi blev inte ledsna när vi styrde kosan dit. Fick vänta en stund på bord men tiden går fort när man har roligt (och pratar schlager) så vips var ett bord vårt.
Anna tilldelades en meny som var liiite bränd i ena kanten. Och jag lovar kära läsare, trots tidigare synder var det inte jag denna gången! Menyer bränner jag bara upp när jag har Lina med mig!







Förutom en bränd meny förärades vi med världens bästa servitör - Rooni! Oj vad vi kände oss välkomna och omhändertagna. Jag tror att vår lite speciella kontakt startade när följande dialog ägde rum ganska snart efter att maten serverats.
Rooni: Smakade det bra?
Anna: Men vi har ju inte börjat äta ännu ser du väl. Fast jag slickade på fingret och det smakade gott.

För att vara schyst ska jag berätta att Anna just hade fått lite aioli på fingret och syftade på det, men det är ju inte så lätt att veta och där tror jag att vi la ribban för kvällen...


Och här har vi henne. Anna, hon som slickar på fingret. Även kallad fru Pohlman. Tack för en jättetrevlig kväll Anna!


Innan vi abrupt fick avbryta kvällen på grund av samtal hemifrån ang. sjuk son (för Anna) avsmakades servitörens specialdrink. Mycket god!
Två fröknar smet sedan snabbt ut från restaurangen men lovar att komma tillbaka - under förutsättning att vi får serveras av the one and only!
Tack för fantastisk service Rooni - du är grym!



2 kommentarer:

  1. Ja kära nån vilken märklig kväll. Filmen och citaten och brända menyer och hela fadderuttan! Kanske rent av passade med det märkliga slutet! Eller inte... Roonie var ju frikkin amäzing! Och du var rätt bra du också! ;-) Tack och kram

    SvaraRadera
  2. Du ser, inte bara vi som bränner menyer :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...