lördag 27 oktober 2012

- Ursäkta Lina, din meny brinner!

Igår var det återigen dags för lite trevligheter tillsammans med Lina. Vi hade egentligen planerat en Stockholmsresa men av olika anledningar blev den inställd och ersätts istället av en Malmöresa i november men det är en annan historia.
Lina och jag bestämde oss snabbt för att inte missa en trevlig fredagkväll oavsett och bokade bord på restaurang Tapas här i stan.

Efter att Lina tittat inom och inspekterat mitt nya boende begav vi oss mot stan. Jessica som jobbar ihop med Lina och som också är en tidigare arbetskamrat till mig hade också bokat bord på Tapas tillsammans med sitt tjejgäng och det kom sig att vi satt borden bredvid varandra.

Efter lite tjenixande på bordsgrannarna och en liten kik i menyn var det så dags för den sedvanliga inchekningen på FB, Twitter och Instagram. Det är det som är så skönt med Lina. Inga konstigheter. Först meddelar man sig på de sociala medierna och sen pratar man.

För att få till ett snett och lite tjusigt foto med både Lina och Tapas-menyn på flyttar jag undan en av menyerna och lägger den på andra sidan om tallriken och så påbörjar jag min konstnärliga aktivitet och fotar. Då hör jag Jessica.
-Ursäkta Lina.
Vi tittar både upp och bort på Jessica som fortsätter.
-Din meny brinner.

Jomenvisst, jag hade lyckats lägga menyn jag flyttade undan rakt på ett värmeljus och nu stod hela menyn i lågor. Lina som är en rådig ung dam tog snabbt bort menyn och viftade febrilt för att släcka elden innan en av servitörerna kom och tog hand om det eldhärjade och menade på att det inte skulle vara mer att dricka för oss. Pyttsan, vi hade ju inte ens fått beställa ännu.

Tack Jessica för att du uppmärksammade vår lilla eldsvåda, vad hade hänt om inte du varit där...
I övrigt hade vi en mycket trevlig kväll. Tapas kan varmt rekommenderas när det gäller maten men när det gäller servicen kan det finnas mer att önska.


Lina i incheckningstagen, hade jag vridit kameran något åt
vänster hade jag nog sett att det brann...

Mums och slurp!

Kvällen avslutades sedan på Harrys/Riva med varsin drink och konstaterandet att två hårt arbetande "småbarns"mammor inte ska ge sig på allt för mycket party en fredag. Runt elvatiden var vi hemma igen. Tryggt och säkert med hjälp av Linas kollega som var snäll och hämtade oss.


Sängfösare :-)
Tack för en supertrevlig kväll, igen, Lina. Vågar jag ens tänka på vad vi ska ställa till med i Malmö om en månad....
Fler bilder från kvällen hittar du hos Lina. Dock inga på eldsvådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...