tisdag 30 oktober 2012

Kalla mig gärna monteur....

Föutom helgens trevligheter hann jag också med att göra lite nytta under lördagen. J tvingade upp mig i arla morgonstund och så åkte vi och hämtade mitt nya köksbord med tillhörande stolar.
Bordet var färdigmonterat medan stolarna skulle monteras av undertecknad. Och jag ska väl erkänna att det inte är jag som har monterat möbler i vårt hem de senaste åren...

Nåväl, på med snickarbyxorna (nja en överdrift kanske men det låter bra) och fram med instruktionen. Låt mig säga att detta inte var ett IKEA-inköp och det kom att visa sig.
För när det kommer till monteringsinstruktioner är de oslagbara! 

En monteur... 10 minuter... Ingen skruvdragare...
Jag kände mig skeptisk...

I de små blåa påsarna låg ungefär 732 skruvar och muttrar
tilll varje stol....
Och såhär var det tänkt att de skulle monteras...
Tillåt mig att säga - hu???
Tillåt mig att bli förbannad på
riktigt. Kände mig nästan
provocerad av denna bild...

Men skam den som ger sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...