söndag 28 oktober 2012

En spegelbild

Omöjligt att veta vad klockan är och vad den egentligen skulle varit. Sådär är det ju alltid när man ställer om klockan. Det tar en stund innan man inte tänker: Klockan är nio alltså är hon egentligen tio... Knepigt det där.
 
Hur som helst. Gårdagskvällen spenderades tillsammans med härliga Anna. Många av er som läser bloggen har ju ganska god koll på den tjejen. Min gamla chef på 24Corren, "kräket", viktdrottning både på en egen blogg och den vanliga, träningsfreak i alla fall ibland...  
 

Anna - som aldrig får dubbelhaka på fot.
Hur gör du kräket?

Det är inte alltid lätt att hitta en tid i våra kalendrar (hennes digitala och min analoga) som är ledig samtidigt men nu i veckan lyckades vi... Det gick till ungefär såhär... Tufft jobb det där att planera in sociala evenemang, det är inte första gången jag delegerar :-)
 

 
Hon finns på lika många sociala medier som jag och lyckas alltid fånga mig på en bild där jag har dubbelhaka. Kräket! Så även igår.
 
Annars blev det förvånansvärt lite bilder och få uppdateringar igår. Vi pratade och pratade och pratade. Och fortfarande när nattmaten intogs på Hakepi runt ettsnåret så pratade vi...
Det är inte första gången jag sitter och pratar med Anna och ser en spegelbild. Hör saker jag själv skulle kunna sagt. Berätta saker om livet som lika gärna kunde hänt mig, eller faktiskt har hänt mig.
 
Förutom att rockbruden offrade sig och dansade både till Timoteij och Friends på schlagergolvet så handlade det mest om att prata igår. TACK för igår Anna, den kvällen kommer att finnas kvar hos mig...
 
Och några bilder blev det ju... Och beroende på lämpligheten kanske det dyker upp någon mer bild på Annas blogg vad det lider. Vad vet jag...
 
Rätt nummer två uppifrån..
Pasta med lufttorkad gris - låter ju smaskens!
Det röda - en följeslagare!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar kväll ni verkar ha haft! Sådana är viktiga och som balsam för själen. De kan man leva länge på! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt inlägg! Right back at ya!

    Receptet på icke dubbelhaka är att inte trycka in hakan mot halsen. Enkelt va? :D

    STOR KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...