fredag 10 augusti 2012

Det som är viktigt

Jag återkommer till bilder. Betydelsen av bilder.
Det är som musik. Musik kan få mig på gott humör. Ge mig styrka eller hjälpa mig att vara ledsen när det behövs. Det är likadant med bilder.

Av olika anledningar har jag de senaste dagarna gått igenom de bilder jag lagt upp på Facebook de senaste fem åren. Det har blivit endel och när jag letar igenom de där 77 albumen så är det som att återuppleva de här fem sista åren igen.

Även om jag inte var positiv i allmänhet till anledningen att titta igenom alla dessa bilder så inser jag i efterhand att det har gjort mig gott. Jag har hittat fram till guldkornen i min tillvaro och jag kan nog till och med säga att jag vet lite bättre vad som betyder riktigt mycket för mig. Jag vet vad jag ska lägga energi på och vad som gör mig lycklig!

Själv gick jag in på foton på FB och tittade igenomm bilderna där jag själv är taggad. Vilken skatt av bilder där jag har haft förmånen att få vara med. Har du inte FB så ta dig en titt bland gamla bilder, digitala eller analoga. Hoppas du får känna samma härliga känsla som jag.

Detta betyder mycket för mig, inte nödvändigtvis i denna ordningen :-) Snarare utan inbördes ordning!

Vänner!
Just här med Maja och Helen.
Många ämnen har behandlats över ett eller två glas rött!

En annan vän, nån annanstans.
Sandra!
Man ska ta vara på varandra medan man kan.

Träning!
Att sätta upp mål och nå dem!

Fia - min själsfrände!
Du är bäst och jag saknar dig!

Galenskaperna.
Tokerierna.
Det oväntade.
Som att vara statist.
I Wallander!

De som betyder mycket och som man inte ger tillräckligt med tid!
Fina fina systerson!

Denhär bilden får symbolisera två saker.
Resorna, både de kortare och de lite längre.
Här i Alcudia på Mallis.
Och så lilla V såklart!
Älskade unge!

När livet är som en berg och dalbana är det skönt att få ta ett steg tillbaka och se allt det där underbara som finns i ens liv! Tack alla bilder för att ni hjälper mig minnas!

5 kommentarer:

  1. Tänkvärt!
    Jag älskar med att gå igenom bilder och tänka tillbaka på det som betyder nåt.
    Det är nyttigt!

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor kram till dig också Lina!
      Du är en av dem som jag avhandlat ett och annat med över ett glas (rosé i o f s) eller två! Jag är glad att du finns!

      Radera
    2. Och jag är glad att du finns.

      Mer avhandling och mer vin ska det bli ;.)
      Pepp och kram

      Radera
  2. En bild säger mer än tusen ord.

    Kram fina C!

    SvaraRadera
  3. Ibland så känns det som att man bara tar bilderna bara för att man ska på något sätt och glömmer liksom bort att de finns där för att kunna göra sådana här återblickar mellan varven.

    Vi har en digital fotoram där vi lägger in lite nya bilder då och då- barnen älskar att titta på den och man blir påmind om livet mellan varven

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...