onsdag 23 maj 2012

Nu är hon igång igen - kräket

Det var ett tag sedan sist men ni minns väl kräket? Min förra chef Anna - hon som bad om peppning och stöttning att inte äta gottigt inför Thailandsresan. Hon som blev tagen på bar gärning här och här!

bloggen idag berättar hon att det inte går lika fort neråt på vågen som önskat och kan man tänka sig - med lite efterforskning så kan jag eventuellt ha svaret på varför det inte gör det. Jag må ha slutat på 24Corren för snart tre månader sedan men koll kan man ha ändå. Tittar man in på min före detta kollega Josefine - a.k.a. Juicys - blogg så hittar man följande bild.


En samlad 24Corren-redaktion på Correns terass, firandes Estelle med bakelse. Och vad skådar mitt blåa öga. Anna - Drutten - Malmborg. I gul top till vänster i bild. Självklart med telefonen i ena handen och med dessertskeden på väg mot bakelsen i den andra. Busted Anna!!! Jag har nog koll på dig.


Men jag måste ändå tillägga till er kära läsare som kanske blir lite förfärade över denna något råa jargong. Kräket och vikthets. Kräket det namnet är i största välmening och med kärlek. Det vet Anna också. Det är från henne det kommer. Och hetsen är väl egentligen ingen hets. Det viktiga är att vi mår bra i oss själva och ibland gör man det av en Estelle-bakelse men inte av 100 sit-ups...

Säger hon som tänker unna sig en glass i solen på lunchen om en stund!

4 kommentarer:

  1. Ha ha så bra att du har koll på henne
    //Kram

    SvaraRadera
  2. Kräket = raringen då (med en klapp på huvudet)

    Det var min farmor som satte en helt annan betydelse i det ordet. Jag har fortsatt använda det och nu har det spridit sig. Och visst har du rätt. Jag är ett litet kräk. Men idag har jag inte ätit någon bakelse. :)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha... Juicy ska få hon!!!

    SvaraRadera
  4. stackars lyckliga kräket som har en stalker med blidbevis=))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...