fredag 11 maj 2012

Jag brukar inte vara känslig men...


Jag är inte den som klagar över modeller hit och modeller dit.
Visst, det är inte sunt när de är anorexismala men jag brukar hålla tankarna för mig själv.
Andra reagerar bättre på sådan än vad jag gör.
Men nu kan jag banne mig inte hålla tyst.
Igår dök ovanstående mail in i min inkorg i mobilen.
Det tog en stund innan det laddade upp eftersom jag just då hade begränsad täckning.
Där satt jag och såg rubriken: Tidsbegränsat erbjudande på hm.com.
Kanske något att slå till på?
Och så poff möts jag av bilden!
Inte fasten tänkte jag spontant att det måste vara bygelbh:n det handlar om....
Jag vet inte riktigt var jag ska börja....
Så därför gör jag inte det.
Vad tycker ni? Har jag fel när jag tycker det känns osmakligt?!

4 kommentarer:

  1. Den är verkligen så tveksam, men de har gått ut och bett om ursäkt...

    SvaraRadera
  2. Ruskigt osmakligt..
    Amelia hade i senaste numret flera uppslag med bikini och baddräktsmodeller som såg alldeles sunda ut, då blir man glad. Men det här var ju förfärligt!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Håller fullständigt med dig! När våra döttrar blir äldre gäller det att hänga med och föra en aktiv dialog.... Vi måste hjälpa dom att förstå hur fel dessa "ideal" är.
    Jag finns numera på www.viktvaktarliv.blogspot.se och har kört igång en sida på FB som heter just ViktVäktarLiv

    KRAM och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vad gör hon? Trycker hon upp könet i nyllet på oss??? Moahahaha! Brun är hon också, vilket skapat debatt om hudcancerriskerna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...