torsdag 26 april 2012

Sundsvall dag två


Gårdagen bjöd på resa till Sundsvall, delvis sittandes bakåt på ett SJ Snabbtåg (f.d. X2000) och det innebär en lättare hutuvdvärk med tillhörande illamående för undertecknad så jag var måttligt road när jag kom till Stockholm. Resten av vägen - den längsta - var det dessbättre ett tåg av nyare modell och en behagligare resa.

Väl framme i Sundsvall mötte dimman upp och utsikten på hotell Södra Berget fick vi bara njuta av en liten liten stund innan det smoggade igen. Men bilder bevisar att det är en vidunderlig utsikt när det vill sig.

Middag på kvällen och uppsluppen stämning. Det är nätverket SLT som träffas och det innebär telefoninissar från Sveriges olika landsting.
Med min brokiga bakgrund innebar det inte bara en massa okända människor utan en "gammal" chef från min tid som telefonist i Halmstad. Anki som har en fast plats i mitt hjärta trots en kort period på just den arbetsplatsen. Det var även Anki som var så hemskt gullig och uppmärksammade lilla V:s ankomst med en liten present på posten, den har jag berättat om här. Utöver Anki har jag också träffat Magnus från Blekinge som jag i mitt arbete på Siemens var leverantör till och hade det inte varit för att Region Skåne hade fullt upp på jobbet hade jag fått träffa ytterligare tre gamla kunder från Siemenstiden. Landstingsvärlden är inte så hemskt stor...

Idag har vi haft en fullspäckad seminariedag. Iklädd "stassen" som syns på bilden ovan har jag bland annat fått höra om MDM - Mobile device management och har man vänt sig om och tittat ut genom fönstret så har dimman fortsatt ligga tung över berget. Någonstans där nere ligger Sundsvall säger de som vet.

Nu har jag en liten stund i stillhet på rummet innan det vankas ytterligare en middag och imorgon är det dags att ta tåget hem till Linkan igen!

2 kommentarer:

  1. Både du och 'stassen' är ju supersnygga!!! Hoppas dimman lättar nu:) kram

    SvaraRadera
  2. You look absolutely super skinny ut på kortet!

    Snygging!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...