fredag 13 april 2012

Har du googlat dig själv?

Det kan vara nyttigt att göra det ibland. Se vad som kommer upp helt enkelt.
Självklart kommer man hit till bloggen om man googlar mitt namn. Ganska högt upp bland sökresultaten kommer också mitt Twitterkonto, där jag är extremt icke-aktiv just nu. Man kan hitta bloggen på bloggportalen och andra topplistor och så kan man komma till mitt LinkedIn konto. En mindre rolig syn får man om man går in på min FunBeat sida, vet inte när jag var aktiv där senast. Suck :-(
Klickar man sig vidare i sökresultaten hittar man såklart mycket info om Rivstart och min viktresa.

Varför skriver jag då detta? Jo för att jag via mina statistikverktyg faktiskt ser att det relativt ofta söks på mitt namn. Och självklart är jag mycket nyfiken på vilka som egentligen söker på det. Det kan såklart vara andra bloggare som inte har lagt till min blogg som länk eller bevakning, det skulle kunna vara sådana som sett mitt face eller mitt namn dyka upp i ett eller annat TV-reportage men det skulle också kunna vara chefen eller någon ny kollega. En kund eller kanske en leverantör.

Det får mig att fundera över vad det är jag presenterar om mig själv på nätet och kanske framför allt här på bloggen. Vid närmare eftertanke är det en liten del av mig och inget jag känner att jag behöver oroa mig över. Jag älskar att skriva och det får jag utlopp för här, jag berättar om vänner och bekanta och resor inom Sverige och utomlands. Tidvis är jag en bra förebild när det gäller att leva sunt och jag är om jag ska vara ärlig mycket nöjd över mina viktresor. Jag håller ju just nu på med den sista :-)

Växlar jag över till bildsökningen på google så hittar jag en mängd bilder som jag publicerat här på bloggen genom åren. Ett härligt bildspel att titta tillbaka på. Och inte heller här känner jag mig speciellt orolig för vad folk ska hitta. Det är en liten del av mig och jag är glad att Du vill dela den delen!


1 kommentar:

  1. Ibland funderar jag över vad som finns om mig på nätet, jag är ganska restriktiv med vad jag skriver ut som kan spåras. På bloggen använder jag inte mitt efternamn men om man lusläser är det nog inte så svårt att koppla till mig. Såg att en bild på mig kom med i ditt sök-kollage, kul hur de får ihop det :)
    Jag tycker du kan vara ganska så lugn över vad folk kan hitta, som sagt så är det en liten del men jag tycker den delen om dig är mycket bra :) Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...