söndag 1 april 2012

The end of an era...

Men såklart även början på en ny.
Samtidigt som klasskompisarna avslutar "vår" utbildning med 10 veckors härlig praktik på diverse redaktioner, jag följer de flesta via fejjan och bloggar, så har jag avslutat min journalistiska bana, tänk som det kan gå.
Har jag inte redan sagt det så kan jag meddela att jag trivs som fisken i vattnet på min nya arbetsplats :-)
Helt klar med utbildningen är jag dock inte ännu eftersom jag har lite av kandidatuppsatsen kvar, men mot slutet av maj så ska de poängen också cashas in och även en examen.
Det hindrar dock inte en rensning bland böcker och papper man samlat på sig under två och ett halvt, nästan tre års studier, så medan flickorna vilar middag, J var ute och rumlade igår så hon sussar gott även hon, så passar jag på att rensa, rensa och rensa.

Papper att slänga, skulle aldrig falla mig in att
läsa igenom detta igen...
Men lite får jag spara, klenoder :-) och härliga minnen.
Och undantagen som bekräftar regeln.
Detta är troligen enda gången jag sett orden Bra rubrik
på en av mina artiklar.
Rubriken var inte min starka sida...

Och så minns jag tillbaka till den där första dagen i skolan, det är två och ett halvt år sedan ungefär, men det känns som en hel livstid sedan. Rubriken den dagen var - Förnedrad eller bara en vanlig nolla... Tack för de här åren.

2 kommentarer:

  1. Jag har rensat ut lite under tiden men har ett gäng pärmar som ska slängas - man blir bara deprimerad av att se dom :p

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...