onsdag 11 april 2012

Börjar bo in mig...

Imorgon har jag varit på mitt nya jobb i en hel månad och jag trivs fortfarande hysteriskt bra, jag börjar komma in i saker och ting. Fortfarande har jag ingen aning om vad någon heter men det hoppas jag blir bättre efter sommarfesten om inte annat :-)

Jag börjar bo in mig på min arbetsplats i alla fall. Idag hittade jag lite lappar och bilder som jag haft uppsatta på tidigare platser jag jobbat. En liten reminder från Fia, en teckning hon ritade när jag hade det sjukt stressigt ett tag i början på 2000-talet. Det handlar om att jag ska ta det lugnt, jag tror att hon skulle behöva den lappen idag...

Längst ner till vänster är det lite smått och gott-bilder på min fru i olika hårfärger och åldrar. Hon skulle gissningsvis inte bli så förtjust över att jag har dessa bilder uppe. Än mindre förtjust över att jag publicerar bilden här.

Till höger en liten bildkavalkad av en saknad vän som ger mig så mycket styrka och glädje från den plats hon är idag. Jag gissar att hon sitter på ett moln någonstans och pushar mig och många andra i rätt riktning. Sandra - min schlagervän som så hastigt rycktes bort i vågen den 26 december 2004.

Nu går arbetsdagen vidare!

2 kommentarer:

  1. Hipp hipp...
    Å som tur är trivs även vi, arbetskamraterna, otroligt/hysteriskt bra med vår nya (hur länge är man ny..?) kollega.
    Å det jag skrev, http://romlin.eu/utokning-nu-blir-det-fyra, för två månader sedan står jag för - fortfarande!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack teamledar´n, det värmer!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...