lördag 10 mars 2012

Så var det dags



För fem veckor sedan när Mello-karusellen drog igång sa jag, som så många år tidigare, tänk om fem veckor, då är det final och våren är på väg...

Nu sitter jag här fem veckor senare och solen skiner utanför fönstret, termometern visar sex grader och jag hoppas att svenska folket inte är allt för säkra på att Loreen tar hem segern i Globen. För då kan det hända att man glömmer att rösta och då kan det hända att vi skickar Torsten Flink till Baku.

Vilket å andra sidan vid närmare eftertanke kanske inte vore så dumt, men inte för att tävla i Eurovision.

Fru och dotter har lämnat mig ensam med det (förhoppningsvis) sista arbetet med min uppsats. Helgen ska ägnas i stort sett bara åt uppsats. I stort sett säger jag eftersom jag även ska:

  • Kolla på melodifestivalsfinal
  • Damma
  • Hämta kvarglömda saker på gamla jobbet
  • Planera matlista för kommande vecka
Jag börjar med damningen och till det lite P4Melodifest - radiokanalen som bara spelar schlager. Ni kan lyssna också längst upp till höger här på sidan.

Hade först tänkt njuta av den näst sista vinterstudiohelgen, men när vinterstudion visar friidrott mitt i skidskytte-VM då inser man att TV4 fått lite för mycket sändningsrättigheter.

Näe schlager på hög volym, dammtrasan i ena handen och kaffeglaset i det andra.
NU kör vi!

Och du, vem röstar du på ikväll? Oavsett om du ringer eller inte, vem vill du ska vinna Mellofinalen?

2 kommentarer:

  1. Gomorron!
    Bara det inte blir MA och Reflex oxå, det får du vänta med.
    Rösta..? Vem har ro bryr sig när det snart hägrar/stundar måndag morron?

    SvaraRadera
  2. HAHAHHAHA! "Vilket å andra sidan vid närmare eftertanke kanske inte vore så dumt, men inte för att tävla i Eurovision."

    Håller med i vad du skriver. GLÖM INTE ATT RÖSTA (hint till alla)! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...