söndag 11 mars 2012

Efter nästan 11 timmars sömn


Det gäller att passa på att sova när man har chansen. Inte en endaste gång har jag vaknat i natt. La mig ganska direkt efter Loreens jordskredsseger och skänkte en tanke till Danny som nog inte lär ställa upp ett år till. Tvåa två år i rad men ändå med bidrag som absolut hade räckt så mycket längre om det inte varit för att inte var rätt år. Tungt. Grabben är dessutom mycket trevlig. Hade möjligheten att få träffa honom förra sommaren. I mitt tycke lika sympatisk i verkliga livet som i TV-rutan.

Nu har jag vaknat till liv. Gjort morgondrinken. Lyssnar på lite mer schlager. Uppdaterar mig på de viktigaste schlagersidorna hur kvällen och natten varit. Och så förbereder jag mig för det sista. Det sista som säkert inte kommer att bli det absolut sista. De sista stora bitarna på uppsatsen. Efter idag är det tänkt att finnas mest korrigeringar och kosmetiska detaljer kvar att fixa.

Imorgon är det nämligen en ny dag, den första dagen på resten av mitt liv. Imorgon är det måndag!

1 kommentar:

  1. Jo såg i kalendern att det är måndag i morron. En mycket speciell måndag!!
    Får hålla mig på Klostergatan då.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...