lördag 11 februari 2012

Time to break the news 2

En uppföljare brukar ju aldrig bli lika bra som den första men jag försöker. Senast jag använde denna rubriken handlade det om något riktigt stort. Om hon som om bara några dagar fyller ett och ett halvt år. Det blir svårt att toppa den grejen i och för sig men detta kommer verkligen att förändra min vardag.

Jag är med nytt jobb!



Efter nästan ett år (mer eller mindre) gör jag den 2 mars mitt sista arbetspass på 24Corren.
Jag kommer att sakna de fantastiska kollegorna på redaktionen. Ni är dom bästa! Och jag kommer säkert att sakna pulsen när det händer något riktigt stort.

Men nu väljer jag att gå tillbaka till kontoret. Till den plats där jag hör hemma. Till telefonin och till landstinget. Ni som har hängt med länge här i bloggen kanske minns att jag innan mina journaliststudier, arbetade med just telefoni. Då var det på Siemens och med landstinget som kund. Nu sätter jag mig på andra sidan. På Landstinget i Östergötland och min vardag kommer att handla mycket om mobil telefoni som systemförvaltare för just den! Det känns så rätt!

Så nu arbetar jag mina sista veckor på 24Corren, en av dem har jag ledigt och åker till fjällen, om en vecka precis faktiskt. Det är en historia för sig - jag kommer att återkomma till det.

Jag kommer att börja med en veckas tjänstledigt från det nya jobbet för att göra klart min C-uppsats. En journalistexamen ska jag ändå se till att få med mig. Sen ska jag bara fokusera på det nya jobbet och på den stundande våren! Jag ser mycket ljust på framtiden!

5 kommentarer:

  1. Det blir sååå bra...
    http://romlin.eu/utokning-nu-blir-det-fyra

    SvaraRadera
  2. Vad skönt, då vet man att Landstinget i Östergötland alltid kommer att svara på frågorna:) Ha det najs i fjällen och bryt inga ben eller så...!

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya jobbet :) Själv ska jag skriva pa jobbkontrakt imorrn, sa pa mandag börjar jag jobba igen efter 6 manaders arbetslöshet. Börjar ocksa med att ta ledigt en vecka (tredje veckan ;-))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...