fredag 17 februari 2012

Melodifestivalen 2012 - deltävling 3

Imorgon kväll har turen kommit till Leksand. Mellodeltävlingen stannar till och vi hade tankar på att vara på plats i arenan åtminstone på ett genrep, eftersom vi imorgon packar in oss i bilen för att åka norrut för en veckas skidsemester i Vemdalen. Ja jag kommer att återkomma till den där skidsemestern - som utlovat!

Eftersom jag har lite tid över efter min röntgen i morse hade jag tänkt ge mig på en liten bedömning av enminutsklippen precis som jag gjorde vid första deltävlingen i Malmö. Men efter att ha lyssnat igenom dem och insett hur dåliga de är så känns det ganska meningslöst. Jag har bara ett par saker att förtälja:

Björn Ranelid - detta mysterium. Förvånande nog ett av de bidrag som jag i alla fall småler lite åt:




Och så Andreas Johnsson, honom kan man alltid lita på. Förutom de gångerna han får hjärnsläpp och slår sina påsar ihop med Carola - sagt av ett sant Carola fan, märkväl!

Kvällens birdag låter lovande:



Kanske en av anledningarna till att jag tycker så är att det känns ruskigt likt Suedes gamla The beautiful ones. Min absoluta favvo Suede-låt. Lyssna själva:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...