fredag 17 februari 2012

Det var det här med skidsemestern...

Jag har sagt att jag ska återkomma kring detta med skidsemestern. Men - jag försöker förtränga det så långt det går. Men nu åker vi imorgon så nu är det dags att berätta "storyn" så att ni vet vad jag kommer att syssla med de närmaste dagarna.

Jag börjar med att berätta att jag aldrig, ALDRIG, har stått på ett par skidor. Vare sig sådana som åker utför eller på mer plant underlag. Och nej, jag överdriver inte. Det har aldrig skett.

Inte ens när jag var yngre tyckte jag det var speciellt kul med snö och pulkaåkning. Jag har alltid sett på snön som ett nödvändigt ont. Jobbigt att bylsa på sig en massa kläder, man blir bara blöt och det är ett meck och städa upp inne efteråt. Ja sån är jag...

2008 bestämde jag mig i alla fall för att följa med min kära fru, dåvarande sambo, till den svenska fjällvärlden, med ett löfte från henne att jag inte skulle behöva åka några skidor. Min bästa vän Fia med familj fanns också på plats i Sälen där vi var då, så J hade sällskap i backarna i alla fall. Och nej, varken några skidor eller pjäxor kom i närheten av mina fötter. Jag satt hellre kvar på hotellet framför brasan med en irish coffe.

Och där hade historien kunnat sluta. Men...

Drygt ett år senare firade jag och J femårsdag på hotell Tylösand. Vi satt vid middagen på kvällen och pratade, bland annat om skidsemestrar och såhär i efterhand så inser jag att det kanske hade blivit ett glas vin för mycket. För plötsligt hör jag mig själv säga.
- Jag tror att jag är en naturbegåvning i backarna, egentligen!

Behöver jag säga mer?
Behöver jag säga att J tog fasta på det där?
Behöver jag säga att jag nu kommer att få stå till svars för mitt uttalande?
Att önska mig lycka till är nog på sin plats...

2 kommentarer:

  1. Kan, när ni kommit hem, berätta vår variant av skidsemester i fjällen med A då ca 18 månader... å varför det inte blivit fler gånger... :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli mycket spännande att höra historien Håkan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...