lördag 14 januari 2012

Tillbaka till brottsplatsen

Nja kanske inte brottsplatsen direkt men tillbaka där allt började.
Under alla mina år av viktresande har jag provat många olika metoder mer eller mindre seriöst. Jag har till och med gjort ett par halvhjärtade försök med pulver. Mina största framgångar nådde jag 2001 med Viktväktarna och 2008 med GI. Och mer om de resorna kan ni läsa här.

När jag i januari 2008 körde igång med GI hade jag gjort ett par misslyckade försök med Viktväktarna eftersom det funkade så bra första gången. Och efter den lyckade omgången med GI har jag på samma sätt försökt återgå till GI men inte lyckats lika bra som första gången.

Efter de senaste veckornas magproblem inser jag att jag inte kan gå på någon diet där jag utesluter något. Jag måste äta av allt och jag måste lära mig vad som är bra för min kropp och min mage. Jag måste helt enkelt lära mig mer om vad det är jag stoppar i mig.

Ungefär samtidigt blev jag kontaktad av Viktväktarna som ju har gjort stora förändringar i sitt viktminskningsprogram den senaste tiden. Ja inte bara i sitt viktminskningsprogram utan i hela sin uppenbarelse faktiskt.

viktvaktarna.se

Nu vill de ha en form av testpanel som ska testa och utvärdera det nya Viktväktarna och berätta om det. Både bra och dåliga saker. Det kunde inte ha kommit mer lägligt.

Så inom kort blir jag återigen Viktväktare. Jag är tillbaka där allt startade och ni ska få veta precis vad jag tycker om det! Jag hoppas och tror att de återigen, precis som för drygt 10 år sen ska hjälpa mig ner mot min målvikt, då var mitt mål 65. Jag stannade på 65,4 och gick sedan upp (nästan) allt igen. Denna gång blir målet också 65. Jag ska ner dit och jag ska stanna där!

Har jag några läsare som är Viktväktare?

5 kommentarer:

  1. Jag har fått samma erbjudande och kommer också att hoppa på det och testa! =)

    SvaraRadera
  2. Då blir vi två, för jag har fått samma erbjudande! Tog det eftersom min mage och kropp också protesterat i veckan och jag inte kan äta så mycket ägg och fett som förut...

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag har också allvarliga funderingar på att satsa på Viktväktarna igen. Det är den metod som funkat bäst för mig och jag behöver pressen det innebär att bli vägd. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är viktväktare :-) varje onsdag kommer dom till min arbetsplats. Superbra!!!

    SvaraRadera
  5. Jag ska också köra Viktväktarna, aldrig testat men när dom kontaktade mig lät det super. Funderade på att gå med och så hörde dom av sig, perfekt :)
    Ska bli kul att läsa på lite mer om det!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...