lördag 14 januari 2012

Om jazzbyxan och var den håller hus nu för tiden?

Som ni kunde läsa i inlägget nedan börjar jag träna på måndag. Som den 70-talist jag är har jag haft min glans dagar när det gäller träning i mitten/slutet av 90-talet och då mina vänner skulle man ha jazzbyxa när man tränade. Ni vet lite glansiga långa, tajta och utsvängda byxor. Typ sådana här:



Inför min nystart på träningen har jag nu rensat min sorgliga träningsgarderob på en massa urtvättade och hemska träningskläder. Kvar blev - INTE mycket! Jag måste köpa nytt!

Jag vill ha jazzbyxor - inte det som finns i butikerna nu. Långa varianter på cykelbyxor! Inget ont om detta egentligen men på mig passar det inte! Så jazzbyxan, var tog du vägen?

9 kommentarer:

  1. Ah, inte lätt att hitta men dessa är nog det närmsta man kan komma: http://www.stadium.se/sport/traning/traningsklader/090689/soc-w-t-fc-widpt-ss091

    Fast här är ju the real thing: http://www.timarco.se/sport/tr%C3%A4ningskl%C3%A4der/r%C3%B6hnisch-logo-jazz-pants-282111

    eller dessa: http://www.timarco.se/sport/tr%C3%A4ningskl%C3%A4der/stayinplace-jazzbyxa-org-csa

    Den är så gott som utrotningshotad, det är ju bara tights nästan nu som gäller...

    SvaraRadera
  2. De finns kvar. Ta ett titt på nätet hos Better Bodies, har för mig att de brukar ha såna byxor :)

    SvaraRadera
  3. Satt faktiskt och tänkte på att jazzbyxan snart borde komma tillbaka. På 90 talet var ju 70 talet populärt och på 2000 talet var ju 80 talet inne igen. Så jag tror att 90 talet är på väg in igen.

    SvaraRadera
  4. Kolla in www.esprit.com!

    Pepp fr mig!

    SvaraRadera
  5. Dom finns lite överallt faktiskt! Har många sånna,både till jobb & dom perioder jag masar mig till gymmet.. Kolla in lite kataloger online,har köpt från la redoute bla /Tina

    SvaraRadera
  6. Nike har bra ickeglansiga byxor:
    http://www.sportamore.se/produkt/19734-nike-legend-regular-poly-pant-m-svart

    Det finns flera liknande modeller!

    /Anna

    SvaraRadera
  7. Den bytte namn till Yoga-byxan! :)

    SvaraRadera
  8. Den bytte namn till Yoga-byxan! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...