torsdag 5 januari 2012

Om hur när och var du rapporterar i Rivstart 2012!

Eftersom det har kommit lite frågor på när och hur ofta man rapporterar sitt resultat i Rivstarten så har jag nedan försökt mig på att förklara lite närmare hur jag har tänkt mig. Läs igenom och hojta till om det finns fler frågor. Alla dessa instruktioner finns också här under fliken Rivstart.


Eftersom vi alla väger oss olika veckodagar blir det svårt att lösa att Rivstarten pågår mellan två specifika datum. Som det är sagt nu så startade den officiella Rivstarten 2 januari (det är det datum jag själv körde igång och vägde in mig) men vissa startade redan några dagar tidigare, andra några dagar senare.
Rivstarten pågår sedan i 8 veckor. Det innebär att min åttonde vägning gör jag måndagen den 27 februari. Men eftersom det fanns de som vägde in sig efter den 2 januari kan inte Rivstarten vara slut då.

Det innebär att alla som har börjat veckan innan den 2 januari och alltså rapporterar sitt första resultat innan den 9 januari kommer att lämna sitt sista Rivstartsresultat veckan innan den 27 februari och vara klara med sina 8 veckor innan den officiella Rivstarten är klar.

Sedan finns det de som inte började den 2 januari utan senare. De kommer inte att hinna rapportera något resultat senast måndagen den 9 januari då den officiella första veckan är över. De kommer istället att få sitt första resultat på "min" andra vecka d.v.s. den 16 januari. Därmed måste de också få en ytterligare 9:e vecka på sig och deras slutresultat kommer som senast att publiceras på bloggen måndagen den 5 mars.

Resultat vecka 1 är resultat som rapporterats t.o.m. 9 januari
Resultat vecka 2 är resultat som rapporterats t.o.m 16 januari
Resultat vecka 3 är resultat som rapporterats  t.o.m. 23 januari
Resultat vecka 4 är resultat som rapporterats  t.o.m. 30 januari
Resultat vecka 5 är resultat som rapporterats  t.o.m. 6 februari
Resultat vecka 6 är resultat som rapporterats  t.o.m 13 februari
Resultat vecka 7 är resultat som rapporterats t.o.m. 20 februari
Resultat vecka 8 är resultat som rapporterats t.o.m. 27 februari
Resultat vecka 9 är resultat som rapporterats t.o.m. 5 mars


På så sätt får alla 8 veckor på sig. Ingen får fler veckor på sig än den andra.
Då kan den som exempelvis började sin resa fredagen den 30 december rapportera in sitt sista resultat den 24 februari och den som började sin resa den 6 januari kan rapportera in sitt sista resultat den 2 mars, alltså efter att det officiella slutdatumet har varit.

Grundprincipen är att alla resultat som kommit in mellan tisdagen och måndagen en vecka presenteras på bloggen på måndagskvällen. Kommer ditt restultat in för sent presenteras det först nästa måndag.

Eftersom Rivstarten ska vara till för alla oavsett viktminskningsmetod, vägdag, viktmininskningsmål etc. så är det viktigt för mig att det inte är JAG som bestämmer din vägdag. Du ska kunna ha kvar din vägdag och ändå delta på samma villkor som alla andra i Rivstarten.

Skulle detta ställa till problem för någon är det bara att hojta till via den vanliga kontaktvägen:
mail till
rivstart2012@gmail.com., kommentar här i bloggen eller via ett meddelande till mig på FB.

Skulle du missa att rapportera en veckas resultat kan du såklart rapportera den senare!
Du rapporterar ditt resultat genom att redovisa hur mycket din totala viktminskning är sedan starten, det gör du via mail till rivstart2012@gmail.com.
Veckans totala resultat presenteras sedan  alltså måndag varje vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...