lördag 14 januari 2012

Nu får jag börja kämpa lite

På grund av eller kanske ska jag säga tack vare mina magproblem har starten på Rivstart verkligen blivit lyckad. Jag har liksom gått ner i vikt utan att egentligen behöva anstränga mig och det är såklart tacksamt.
Tack vare den extremt stora förändringen när det gäller kosten så har viktnedgången kommit gratis. Inte en endaste liten sötsak har slunkit ner sedan den 17 december inte heller någon skräpmat eller någon alkohol. Och jag kan säga att det inte kommer att göra det på mycket länge.
Just detta är en stor förändring för mig. Under tidigare Rivstarter och viktminskningsperioder har jag alltid gått och väntat och sett fram emot den där dagen när det skulle slinka ner. När jag kände mig lite nöjd och skulle unna mig något gott.
Denna gången funkar det inte så. Magen skulle inte bli så glad på mig och jag MÅSTE avstå skräp!
Det känns nästan som fusk - för jag kan verkligen inte tappa fokus, släppa greppet eller synda!

Däremot börjar det nu märkas att jag gått ner de där första kilona som rasar av väldigt enkelt. Nu går det sakta neråt. Jag har faktiskt tjuvvägt mig hela veckan så jag vet att det går neråt - men sakta!
Jag tror att det är dags att ta i med hårdhandskarna. Dags att börja träna.

Jag tror att kroppen är med mig. Jag tror att magen skulle må bra av att jag kom igång lite. Så imorgon ska jag besöka dethär stället.

Friskis & Svettis Kanonhuset.
Foto lånat från dessismat.blogspot.com - numera hittar
du Dessi på dessi.se

Jajamensan. Friskis & Svettis. Träningskort för allträning ska införskaffas. Aerobic på måndagar och gymträning med löpning två andra dagar i veckan är planen. Målet är ett att ta mig runt lite olika lopp under senvåren och sommaren, men de planerna ska ni få höra mer om vad det lider. Men träningen börjar på måndag. Jag har bara ett litet problem inför det och det börjar på tränings och slutar på kläder... Jag återkommer i frågan.

Nu ska jag surfa runt hos er andra och skaffa inspiration. Därefter är det dags att åka och kolla på frugan som ska spela korpinnebandy. Myslördag is the shit! Vad gör ni en dag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...