torsdag 29 december 2011

Vilken skillnad!

Idag är det två veckor sedan magkramperna började - de som senare ledde till akuten.
Då liksom idag jobbar jag kvällspass.
Då hade jag inte tid att äta.
Tandläkarbesök innan jobbet och extra arbetsuppgifter som kom plötsligt gjorde att jag åt min lunch vid fyra på eftermiddagen.
Frukosten hade jag ätit innan åtta och mellan lunch och middag hade åtta chokladpraliner och en kaka slunkit ner i magen. Inget mer. Inte undra på att det gick som det gick. Det var väl droppen!

Idag har jag ätit både frukost, lunch och två mellanmål. Lunchen bestod av en sallad och mellanmålet av en banan. Så mycket har hänt på två veckor. Inget ont som inte för något gott med sig, dessa matvanorna ska jag behålla!

5 kommentarer:

  1. Du får nog ta och göra som jag; ha en mat- och sovklocka!

    Jag har mobilen inställd för uppstigning och sänggående på vardagarna och ska nu lägga in larm för eftermiddagsmellanmål som jag brukar hoppa över (och som sen resulterar i hetsätning när jag väl är hemma).

    SvaraRadera
  2. jag gillar dina nya matvanor :)!
    kram
    Pilla

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det går mycket bättre nu! Skött om dig gumman!

    Förresten, jag vill inte rapportera varje vecka min vikt. Tänker inte göra det så ofta om det är ok?
    Men vill gärna vara med i gruppen. Jag har redan börjat!!

    kram

    SvaraRadera
  4. Cinderella: det där känns igen. Nu börjar det sitta att jag ska äta. Faktum är att jag inte vågar hoppa över.
    Pilla: förstår det ;-)

    SvaraRadera
  5. Klokt! Man ska inte slarva med maten! Hinner man inte med lunch får man klämma in två mellanmål extra. En avocado är gott, eller en näve nötter, eller ett glas yoghurt på stående fot.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...