onsdag 12 oktober 2011

När det inte blir som man tänkt sig

Jag gillar verkligen inte när allt inte går enligt plan.
Denna veckan är det inte mycket som har gått enligt planen.

Måndagen var en bra dag men sen har det bara gått utför.
I måndags kväll kom mitt halsont tillbaka med ökad intensitet och natten var inte av denna värld.
Så när klockan ringde vid fyra för att jag skulle stiga upp och åka till Kalmar och gå på föreläsning var det inte annat att göra än att stänga av den och sova vidare.
Lite senare på eftermiddagen fick jag kalla hem J från jobbet för att jag var så dålig att jag inte orkade ta hand om lilla V ordentligt.

Idag skulle jag ha jobbat - men nä. Fick sjukskriva mig och så även imorgon då jag ännu inte tror på mirakel även att jag har skummat den heliga skrift fram och tillbaka ett par gånger. J är i Stockholm på kurs idag så när jag hämtat lilla V på dagis var det bara att andas och hålla tummarna att kvällen skulle funka och tack vare en Ipren har det gått bra.

Jag ligger efter med plugget och måste försöka orka läsa lite imorgon och förhoppningsvis orkar jag jobba på fredag. Det är ett ständigt gissel för mig att känna att det är okej att var sjuk. Jag är inte bra på det!

Nu ska jag bara sätta "Bonde" på inspelning, sen är det raka vägen ner i sängen.
Håll tummarna att nattens sömn sätter stopp för sjukan!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Jag vet hur stressad man blir av att vara sjuk, tyvärr blir man ju inte frisk fortare för det. Jag hoppas det ger med sig snart! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...