måndag 31 oktober 2011

Ett steg tillbaka

Lika underbart som det är när Rivstarten kör igång - lika befriande är det när jag äntligen får ändan ur vagnen och ser till att sammanställa slutresultatet. Det känns som en befrielse att ha fått stänga Rivstart 2011 - 2.0 och redovisa ett fint resultat. Över ett kvarts ton har lämnat kropparna som deltagit! Det är fantastiskt.

Inte många av de kilona har dock lämnat mig. Början av hösten blev stressig som sjutton och det är självförvållat men nu ska det bli ordning på det. Om mindre än två veckor ska jag göra en helt ny grej. Hör på detta.

Helgen den 11-13 november ska jag på tyst retreat på Pilgrimscentrum i Vadstena. Exakt vad det innebär och hur det kommer att gå till vet jag inte. Men jag tycker det låter underbart. Det anordnas av svenska kyrkan, det är väl möjligen det enda minuset - jag är ju inte direkt kyrklig av mig.
Men jag tror jag ska stå ut och det kan nog va skönt att få sig lite andligt till livs också mitt i denna hets och stress.

På fredagskvällen går man in i tystnad, sedan är det meditationsövningar, mässor och pilgrimsvandringar som avlöser varandra fram till söndag lunch. Det ska bli så skönt och jag ska se till att ta ett steg tillbaka och verkligen fundera på vad som är viktigt för mig. Bland annat ska jag ta mig en ordentlig funderare på det här med vikt och hälsa.

Det ska också bli spännande att få vandra lite. Jag har läst flera böcker om och av personer som har gjort den världsberömda pilgrimsvandringen i norra Spanien. Den som avslutas i Santiago de Compostela. Och min svärmor har gått endel av den leden. Det är verkligen en dröm jag har att göra det en dag. Vem vet, det kanske händer?

Katedralen i Santiago de Compostela där pilgrimsvandringen slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...